Deel dit artikel
-

ACM eist betere klantenservice van VidaXL

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel VidaXL aangesproken op de slechte bereikbaarheid van zijn klantenservice. De Limburgers beloven hun gedrag te verbeteren.

De toezichthouder ontving meerdere klachten van klanten van de winkel over de slechte bereikbaarheid. Aangezien VidaXL geen fysieke verkooppunten heeft, zijn telefoon, e-mail en chat de enige manieren voor kopers om contact te leggen. En de wijze waarop VidaXL die inzette was niet voldoende volgens de ACM.

“[De ACM] heeft webwinkel vidaXL aangesproken op de slechte bereikbaarheid van zijn klantenservice. Via haar loket ACM ConsuWijzer ontving de ACM hierover meldingen van consumenten. VidaXL verkoopt online een breed assortiment aan huis-, tuin- en doe-het-zelf producten. De webwinkel heeft de ACM toegezegd de bereikbaarheid van hun klantenservice te verbeteren.”

“Webwinkels moeten consumenten de mogelijkheid bieden tot rechtstreekse en effectieve communicatie. Zij moeten minimaal via twee kanalen mogelijkheden bieden voor direct persoonlijk contact. Het gaat niet alleen om het bieden van de mogelijkheid om te bellen of te mailen.”

VidaXL heeft zijn gedrag veranderd, maar moet komende maanden wel blijven rapporteren aan de toezichthouder zodat deze kan zien of de veranderingen permanent zijn.

Foto: dave catchpole (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond