Deel dit artikel
-

ATPCO en Routehappy bundelen kennis

ATPCO en Routehappy gaan samenwerken om de prijzen van betaalde opties bij vluchten te tonen. Hierdoor wordt het voor airlines gemakkelijker om te laten zien hoe hun product in elkaar steekt en wat dat moet kosten.

ATPCO is het bedrijf dat ervoor zorgt dat data over de tarieven van vluchten worden geladen in reserveringssystemen. Met het verdwijnen van de all-in ticketprijs is ATPCO overgegaan op het standaardiseren van de betaalde opties, zodat deze eenduidig kunnen worden weergegeven in reserveringssystemen. Deze zogeheten sub codes betreffen gangbare extra’s zoals premium economy of een koffer inchecken maar ook ongebruikelijke toeslagen, zoals die voor het meebrengen van een gewei of het van tevoren bestellen van champagne.

Routehappy is gespecialiseerd in het visualiseren van de verschillende services die airlines bieden bovenop de ticketprijs.

Het komende jaar zal Routehappy de sub codes van ATPCO integreren in de Routehappy Hub, een verkoopplatform voor vluchten.

Zogeheten ancillary services, alle producten en diensten die niet bij de ticketprijs zijn inbegrepen, leverden de luchtvaart vorig jaar 67,4 miljard dollar op. Dat is bijna 10 procent van de omzet, blijkt uit cijfers van respectievelijk IdeaWorks en IATA.

atpco routehappy

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond