Deel dit artikel
-

‘B2B e-commerce vergt serieuze inspanningen van groothandels en fabrikanten’

De afstand tussen de digitale voorhoede en de achterblijvers bij B2B neemt toe, constateert de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth van ShoppingTomorrow.

B2B e-commerce biedt kansen, maar het vergt serieuze inspanningen van groothandels en fabrikanten om die te pakken, schrijft de expertgroep.

De coronacrisis heeft de urgentie versneld. Stilstaan is nu echt geen optie meer.

De experts wijzen op het belang van waardecreatie uit data en hameren op het meten van loyaliteit. Een belangrijke factor in de groei van e-commerce is het stimuleren van de klantloyaliteit.

De groep ziet ook dat invloeden op de consumentenmarkt doorsijpelen in de zakelijke markt, zoals snelle bezorging en tijdvaklevering.

Ook in b2b e-commerce winnen marktplaatsen aan populariteit.

Ten slotte wordt in de een dezer dagen verschenen bluepaper uitgebreid stilgestaan bij het belang van organisatie en cultuur, want ‘innoveren doe je samen’.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond