Deel dit artikel
-

Beslist.nl toont piekinteresse voor gewichten, klusspullen en vitamines

Nederland is sinds dit weekend anders gaan winkelen dan normaal. De interesse voor spelletjes, gewichten, klusspullen, thermometers, EHBO en vitamines is met tientallen tot duizenden procenten toegenomen. Dat laten de cijfers achter Beslist.nl zien.

De data van afgelopen zondag laten zien dat Nederland bezig wil blijven met normale activiteiten, maar die niet meer buitenshuis zoekt. Het budget gaat naar klussen, sporten en entertainment.

Marketeer Margriet Komrij zegt tegen deze uitgave: “Wat wij vooral zien is dat ‘minder essentiële’ productcategorieën plaats maken voor producten die iets te maken hebben met het coronavirus. Toen het eerste geval in Europa bekend was, dat was in Frankrijk rond eind januari, toen zagen we vooral een piek in items om een infectie te voorkomen, denk mondkapjes en stofmaskers. We zagen toen gelijk al een stijging van maar liefst 20411 procent op de stofmaskers. Nu zijn deze samen met de mondkapjes natuurlijk al lang en breed uitverkocht.”

In het onderstaande overzicht laat Beslist.nl zien hoe de vraag naar meer en minder noodzakelijke items zich afgelopen week ontwikkelde:

De populairste categorieën op zondag 15 maart in vergelijking met de week ervoor. De break-outs staan in percentages vermeld:

1. Binnenverlichting
2. Gewichten (+3028%)
3. Jassen
4. Klusaccessoires (o.a. gereedschapskoffers) (+143%)
5. Schoonmaak (+55%)
6. Sneakers
7. Digitale thermometers (+557%)
8. Voedingssupplementen (o.a. Vitamine C) (+143%)
9. Mobiele telefoons
10. Bankstellen
11. EHBO-producten (+526%)

14. Puzzels (+110%)

16. Gezelschapsspellen (+36%)

Foto: Franklin Heijnen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond