Deel dit artikel
-

Bol.com wil 3,5 miljoen artikelen niet meer inpakken

Nog jaar nog worden door bol.com circa 3,5 miljoen artikelen zonder de herkenbare bol.com doos verstuurd. Is de kartonnen doos noodzakelijk voor de bescherming van het artikel, dan verpakt bol.com het op een zo verantwoord mogelijke manier.

Door een verzendzak van gerecycled plastic in te zetten, wordt het gebruik van karton en opvulmateriaal beperkt. Dit zorgt volgens bol.com voor minder loze lucht in pakketjes, waardoor er ook minder transportbewegingen zijn.

Met de nieuwe verzendzak worden artikelen als rugzakken, handdoeken, sokken en kleding op maat ingepakt. Zo kunnen meer pakketjes per bezorging mee.

Voor artikelen als ventilatoren, frituurpannen, strijkijzers, printers, koffiezetapparaten en luiers biedt de eigen verpakking van het artikel al genoeg bescherming, aldus bol.com

De retailer wil de CO2-uitstoot per pakket terugbrengen naar 0 gram in 2025. Verpakkingen maken ongeveer 20 procent uit van de totale CO2-uitstoot van bol.com.

Deel dit bericht

2 Reacties

Peter

Goede zaak voor het milieu, echter vind ik het niks dat de vervoerder en de buren precies zien wat er afgeleverd wordt. Bijvoorbeeld een printer. Eigenlijk zou die printer helemaal niet in een full color doos hoeven te zitten. Hij is al verkocht, dus de marketing op de doos is niet meer nodig. Begin bij de fabrikant!

Ken Zschocke - Fontys Hogescholen

@ Peter: Dit is hopelijk iets dat we in grotere omvang zullen zien met een verder stijgend marktaandeel van de online retail. Nu lijkt het voor de meeste producenten nog niet aantrekkelijk genoeg te zijn om een verschil te maken tussen retail en e-tail verpakking. Voor de kleinere online partijen is het helaas vaak ook geen relevante factor bij de inkoop van producten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond