Deel dit artikel
-

Deliveroo lanceert in-app reclameplatform

Deliveroo brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee een bredere waaier aan adverteerders zichtbaarheid kan kopen in de app en op de site.

Tot op heden waren het enkel restaurants en partner-supermarkten die zichzelf konden promoten in de zoek- en bestelomgeving van Deliveroo. Daar komt nu wezenlijk verandering in. Het nieuwe platform staat bijvoorbeeld FMCG-merken toe hun eigen producten uit te venten richten de klikkenden zoekende consument.

De nieuwe commerciële dienst richt zich vooral op consumenten die de app gebruiken om ‘gewone boodschappen’ te bestellen, niet de accute warme maaltijden. Dat is niet vreemd, want bij een supermarkt is het natuurlijk de klant zelf die bepaalt welk product van welk merk hij koopt. Bij een bezorgrestaurant bestaat dat niet.

Acht procent van de handelswaarde die Deliveroo genereert is niet afkomstig van restaurants. Deze kleine, maar groeiende tak omvat bezorgingen voor supermarkten.

Voor het eerst kan een adverteerder zichzelf ook manifesteren in de trackerpagina, stelt Deliveroo. Dat is de pagina die de actuele positie van de bezorger laat zien. Dat is een pagina met hoge urgentie, dus met actieve interesse van de consument.

Het platform Deliveroo Media & Ecommerce is vanaf deze maand beschikbaar, vooralsnog enkel in het VK. Het is de intentie dit internationaal uit te rollen. Aan de achterkant draait het nieuwe systeem op technologie van Criteo.

“Reclame-inkomsten zijn een belangrijk handvat voor Deliveroo richting winstgevendheid en meer vrije kasstroom.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond