Delivery Hero geeft nieuwe aandelen uit

Maaltijdbezorger Delivery Hero heeft een paar honderd miljoen euro extra groeigeld nodig en geeft daarom 10,5 miljoen nieuwe aandelen uit.

Deze aankondiging, in combinatie met het verstrijken van de lock-up van langer zittende aandeelhouders, zorgde ervoor dat de koers begin deze week dipte. Inmiddels trekt hij weer bij en staat, anders dan bij veel beursnieuwelingen uit de online wereld, nog steeds boven de introductiekoers.

Delivery Hero is op thuismarkt Duitsland in een hevige strijd verwikkeld met Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl. Beiden investeren tientallen miljoenen in reclame om hun merken – letterlijk – in de hoofden van de consumenten te nestelen. Degene die het meest en langst roept wint.

Wat het bedrijf uit de stal van Rocket Internet met het geld wil doen, wordt niet gemeld. Het ligt voor de hand dat het wordt aangewend om de media-investeringen op te voeren.

Foto: Artur Potosi (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug