Deel dit artikel
-

eDay 2016: echte disruptie gaat over mensen

Of je het nu omschrijft als nieuwe romantiek of luisteren naar de klant – je wordt alleen een disruptor als je snapt wat mensen echt willen. Dat was de centrale boodschap van de sprekers op eDay 2016 gisteren in Amsterdam.

De wereld zou een betere plek zijn met meer romantiek, óók het bedrijfsleven. Dat is de overtuiging van Tim Leberecht, toonaangevend Ted-spreker, ooit werkzaam bij Apples reclamebureau FrogDesign en nu eigenaar van zijn eigen marketingbureau Leberecht & Partners. Leberecht zegt dat ons brein nog is ingesteld op het Stenen Tijdperk en we daarom op zoek zijn naar spanning en extreme prestaties. Dat staat volgens hem lijnrecht tegenover de neiging van bedrijven om de klantbeleving frictieloos en comfortabel te maken. “Alles wordt meetbaar gemaakt zodat we onze levens kunnen optimaliseren. Er wordt op het werk verwacht dat we foutloos, consistent en productief zijn. We concurreren met slimme machines en lopen het risico dat zelf te worden.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!