Deel dit artikel
-

Einde Nextail als zelfstandige organisatie in zicht

Een deel van de activiteiten van Nextail, de e-commerce poot van de Blokker Holding, wordt op korte termijn geïntegreerd met Blokker. Dat maakt de retailer vanochtend bekend. Volgend jaar wordt de zelfstandige organisatie opgeheven.

Het hoofdkantoor van Blokker verhuist na de zomer naar het onderkomen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Het nieuwe e-commerce team van Blokker wordt bemand door een deel van de Nextail-medewerkers, in totaal zo’n veertig personen. Peter Scholtes, nu nog Director Online Marketing bij Nextail, zal deze afdeling per direct gaan leiden als directeur e-commerce Blokker. Hij rapporteert direct aan Casper Meijer, CEO van Blokker en Blokker Holding.

De veranderingen hebben ongetwijfeld te maken met het afslanken van de Blokker Holding, die steeds meer formules afstoot, recentelijk nog Xenos.

Nextail is in 2014 als startup opgericht om de online activiteiten van de afzonderlijke winkelketens van Blokker een ‘boost’ te geven met een groep jonge online talenten op het gebied van online marketing, category management, social media, pricing, design en IT.

Blokker.nl zelf maakte de afgelopen drie jaar een gemiddelde omzetgroei door van 25 procent. De online groeiambities blijven onverminderd overeind met behoud van het bestaande technische platform en de online diensten, zegt Blokker. De aangekondigde integratie moet dan ook worden gezien als een ‘belangrijk impuls voor de verdere versmelting van de offline en online kanalen naar een volledig omnichannel aanbod voor de klant.’

Nextail zal de online werkzaamheden die voor andere partijen worden uitgevoerd op basis van de bestaande Service Level Agreements (SLA’s) gefaseerd afronden. Daarna zal Nextail als aparte online organisatie worden opgeheven.

Deel dit bericht

3 Reacties

Bram

Einde van Blokker bijna in zicht..?

Jelle

@Bram: Juist niet. Genoeg cash in kas nu door verkoop van de andere formules. Terug naar de basis en de beste omnichannel oplossing neerzetten. Een overname/fusie met fonQ zie ik nog wel gebeuren.

Jos

Lijkt me niet @Bram. Er staat: ‘Blokker.nl zelf maakte de afgelopen drie jaar een gemiddelde omzetgroei door van 25 procent.’ Dat zijn prima cijfers. Blokker snapt dat er in het digitale domein geinvesteerd moet worden. Ik denk een goede beslissing. Succes Blokker in deze moordende tijden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond