Deel dit artikel
-

(Emerce Engage) B2U: het nieuwe maatwerk voor klanten

Er is een omslag gaande in het marketingvak. De vroeger strikt gevolgde business to business (B2B) of business to consumer (B2C) strategie raakt over zijn houdbaarheidsdatum. Focussen op de actuele behoefte van iedere individuele klant – zakelijk of privé – is de komende jaren een grote uitdaging. Drukwerkdeal.nl maakt sinds een half jaar de omslag naar B2U: business to you. Sylvia Vroklage praat er volgende week over, op Emerce Engage.

Lange tijd was een op zakelijke of consumenten afgestemde strategie belangrijk voor het succes van bedrijven. Dit bood houvast, maar de klassieke scheiding wordt minder strikt. Steeds vaker nemen klanten op verschillende momenten andere rollen aan (zakelijk én privé). Bovendien werken ze steeds flexibeler en mobieler. De online consument is een connected consument geworden die tijd- en plaatsonafhankelijk continu optimaal bediend wil worden. De behoefte van één persoon kan daarbij ook steeds net iets anders zijn.

De uitdaging is om iedere persoon, op elke moment de juiste toegevoegde waarde te bieden. Dat is complex. Helaas is voor de Nederlandse markt nog weinig onderzoek gedaan naar de buyer journey van klanten. TNS NIPO keek er recentelijk al wel eens naar. Conclusie: dé zakelijke koper bestaat niet. Drukwerkdeal.nl heeft laten onderzoeken wat voor haar doelgroepen belangrijke behoeften en keuzefactoren zijn. De verschillen tussen zakelijke klanten en consumenten bleken uiterst gering.

Drukwerkdeal.nl maakt de omslag naar B2U en focust niet meer op zakelijk óf privé. Met zeer diverse klanten (resellers & eindgebruikers, professionals & ‘amateurs’) en een product met veel keuzemogelijkheden en technische randvoorwaarden. Bij deze klantbenadering is een klant het middelpunt waar onze dienstverlening omheen wordt gebouwd.

Emerce Engage wordt gehouden op 11 december in Amsterdam. Tickets zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond