Deel dit artikel
-

Emerce eTravel: ‘Tickets vergelijken nog steeds een frustratie’

Het nieuwe aanbieden, zo noemen Jens Steenhuis en Bob Stolk hun vergelijkingsite PaperFlies. Recentelijk hebben ze hier een krachtige zoekfunctie aan toegevoegd. Het bedrijf groeit hard en binnen een jaar verwachten ze mee te doen met de grotere spelers. Volgende week donderdag spreken ze op Emerce eTravel in Amsterdam.

Kun je iets over jullie bedrijf vertellen en de naam PaperFlies, die je nou niet meteen associeert met vliegtickets?
Steenhuis: “De naam is afgeleid van het welbekende ‘papieren vliegtuigje’ en het vroegere ‘papieren ticket’ waarmee je de wereld over kon vliegen. PaperFlies (Papier Vliegt) komt ook terug in het Origami-achtige PaperFlies logo. Twee jaar geleden is PaperFlies ontstaan vanuit een frustatie over de ondoorzichtige markt. De aanbiedingen vlogen je om de oren, maar om daadwerkelijk de geadverteerde prijs te boeken was nagenoeg onmogelijk of zeer tijdrovend. Ons systeem doorzoekt duizenden vluchten, selecteert de beste prijzen en maakt resultaten voor deze prijs inzichtelijk. Zo vind je op onze website iedere dag de vijftien beste vliegticketaanbiedingen van het moment. Elke aanbieding is direct te boeken zonder bijkomende kosten.”

De sessie op eTravel heet: Tickets, het nieuwe aanbieden. Wat is dat nieuwe in jullie geval?
“Er zijn ontelbaar veel vliegticketwebsites in Nederland die precies hetzelfde doen: ‘alleen’ het aanbod van de luchtvaartmaatschappijen vergelijken. Vervolgens doet de één er ‘administratiekosten’ bovenop, de ander noemt het ‘boekingskosten’ en de volgende noemt het ‘taxen en toeslagen’. Ga dat als consument maar vergelijken. In de praktijk betekent dat tien tot vijftien vliegticketwebsites openen en dezelfde zoekopdracht ingeven. Vervolgens doorklikken om achter de bijkomende kosten te komen. Deze al bijna traditioneel te noemen ervaring van het online zoeken naar een vliegticket heeft PaperFlies volledig op de schop genomen. We zijn de eerste speler zowel metasearch als OTA combineert in de zoekbalk, daarmee zijn we de meest complete vliegticketaanbieder van Nederland geworden. Design speelt een cruciale rol. Onze pagina’s zijn overzichtelijk, rustig en aantrekkelijk vormgegeven.”

Wat zie jij als algemene trends in eTravel en wat gaat de komende jaren domineren?
”Op ons terrein is dat metasearch De consument wil zo snel mogelijk de beste prijs boeken, dit kan alleen als je de meest complete vergelijking kunt bieden. Daarnaast zien wij inspiratie als een belangrijke trend. De consument neemt steeds vaker het eigen heft in handen en stelt zijn eigen reis samen, een los vliegticket en een los hotel. Een vliegticketwebsite is daarin de eerste stop.”

Emerce eTravel wordt op 12 juni gehouden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Inschrijven kan hier.

 

Deel dit bericht

12 Reacties

Braber

kijk eens naar Momondo of Google Flight….. jullie site ziet er goed uit maar absoluut geen game changer

en zie dat jullie direct bij KLM boeken niet als optie aanbieden, 9 v.d. 10x beste optie, ook qua klantenservice

Tjeerd

Niks meer of minder dan een whitelabel versie van Skyscanner. Wel goed uitgevoerd, maar niks bijzonders.

Marnix

Zie er wel potentie in. De deals volg ik al een tijdje, makkelijke manier om te boeken.

Joost

Non-nieuws. Alle vergelijkers (Dus ook paperflies) halen hun data uit de ITA-databank. Precies, die club die Google heeft gekocht.

Lucas

Visueel mooi & vernieuwend! Maar idd een skyscanner white-label. Met andere woorden dus nog meer lagen met commissie structuren. Qua tarief schiet de klant er weinig mee op.

Tjeerd

Paperflies lijkt eigenlijk meer op een wordpress site. Het heeft geen eigen engine zoals dat van cheaptickets.nl, vliegwinkel of generalfly.nl.

Arjan bakker

Ik zie absoluut niks bijzonders. Voor polen mis ik eurolot en spanje alle budget vluchten…succes jongens, nog een hoop werk te doen

Martijn

In mijn optiek is PaperFlies wel degelijk vernieuwend. Geen addertjes onder het gras, daar hou ik van! De prijs die gepresenteerd wordt is de prijs die ik als klant uiteindelijk betaal (en te te vergeten, wil betalen). Wat PaperFlies ook echt goed doet in mijn optiek is het mooie beeldmateriaal waarbij je gevoelsmatig al met één in je bestemming zit. Bij mij neemt een concept als PaperFlies de frustratie weg van bijkomende kosten die bij andere sites uit de lucht lijken te vallen. De nieuwe zoekfunctie op de site heb ik nog niet gebruikt om een ticket te boeken, maar de deals vind ik top. Als student ben ik vrij flexibel in mijn planning. En tjsa…Bangkok voor nog geen 500 euro of Singapore voor 617 euro? Ik ben ze elders nog niet tegen gekomen…Ik mis wel de budget vluchten nog zoals hierboven al is aangegeven. Maar wat er nog niet is, kan altijd nog komen. Succes mannen!

Berend Hester

Heb de site nu aantal gebruikt en vindt de nieuwe zoekfunctie erg fijn. Eerst verkochten ze alleen maar hun eigen tickets maar sinds kort hebben ze ook alle Skyscanner prijzen erbij waardoor ze een stuk completer zijn geworden. Ook de grafiekjes waarin je kan zien wanneer je het goedkoopst kan vliegen werken soepel (beter dan bijvoorbeeld Momondo..).

Herend Bester

Momondo werkt hetzelfde, Google Flights nog beter en er missen erg veel luchtvaartmaatschappijen alsmede direct boek mogelijkeden. Delta geeft al beste prijs garantie.

Sorry jongens dit is een leuke skin en positionering voor bestaande diensten. Niets mis mee, maar probeer het niet als baanbrekend te verkopen; prikken we hier op Emerce doorheen.

Sjaak

Alleen al het feit dat de heren spreken op Emerce eTravel (en dit daar dus reclame voor is) zegt toch al genoeg jongens?

Sjaak

Klopt trouwens ook niet veel van de prijs. De prijzen die ik krijg op Papier Vliegt, krijg ik niet te zien bij het uiteindelijke boeken. Zitten alsnog tientallen euro’s tussen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond