Deel dit artikel
-

(Emerce TV) Just Eat Takeaway investeert in nieuwe bestelmethoden

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway gaat weer experimenteren met stemtechnologie en met virtuele assistenten voor klanten om maaltijden te bestellen. Dat vertelt Yasmin Ferdousbarin, Global product director, in de videocollectie Customer Experience. “We hebben daar eerder mee geëxperimenteerd, maar de technologie is nu veel beter.”

Just Eat Takeaway is in ruim twintig jaar uitgegroeid tot marktleider. Het betrekken van de klant bij het aanbod en tegelijkertijd meebewegen met de verwachtingen en behoeftes tussen het bestelmoment en de bezorging levert de nodige uitdagingen op. Hoe houd je met steeds meer klantkanalen grip op de klantervaring. En hoe belangrijk is daarbij de inzet van AI, machine learning en personalisatie? Wat levert dat op?

Yasmin Ferdousbarin heeft haar sporen verdiend bij bedrijven als KLM, bol.com en Heineken. “Alles wat we ontwikkelen doen we op globaal niveau. Wat aanslaat in Canada, wordt desgewenst ook toegepast in Nederland.”

Het belangrijkste moment voor de klant is wachten op de bestelling. “Dat veroorzaakt stress en dus is het belangrijk dat je transparant bent en zoveel mogelijk statusinformatie geeft. Bij het bestellen wordt de klik- en ordergeschiedenis meegenomen. Daarbij kunnen we ook naar de omgeving. Wat wordt het meest besteld in Rotterdam bijvoorbeeld.”

Just Eat Takeaway is niet bang om te experimenteren. Een aantal jaren terug startten Thuisbezorgd.nl en Transavia starten met ‘in-flight’ bezorging waarbij passagiers voor de vlucht een maaltijd naar keuze kunnen bestellen. Passagiers kunnen tot 1 uur voor het boarden via Thuisbezorgd.nl hun favoriete maaltijd bestellen; van sushi tot rendang, salades tot ontbijt. De maaltijd wordt vers bereid door de keukenbrigade van iFleat en direct aan boord bezorgd. Er wordt nu gekeken of deze service ook buiten Nederland geleverd kan worden.

Sinds begin 2024 speelt Just Eat met de nieuwe app in op wat het noemt de veranderende bezorgindustrie in food. In de eerste helft van dit jaar is in het Verenigd Koninkrijk een pilot van start gegaan. Daarna moeten andere landen in Europa volgen. “Veiligheid staat voorop,” zegt Ferdousbarin. “De app werkt alleen als de auto van de gebruiker stil staat, bijvoorbeeld tijdens het opladen of gedurende een stop bij een tankstation of op een parkeerplaats.”

“Ons motto is: Empower everyday convenience. Het is de basis van al onze diensten.”

De video De bouwstenen voor een uitmuntende Customer Experience is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond