Deel dit artikel
-

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Het medium hierbij is Facebook Messenger en de testen vinden nu in gesloten plaats met ASUS, Nike, Kia en Sephora. Een selectie van hun klanten kan via chat een voorschot nemen op een aankoop die ze overwegen.

Ook wordt het mogelijk om objecten uit iemands timeline met een druk op de knop in een huiselijke setting te projecteren:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Facebooks doel is zijn gebruikers dichter naar commerciële transacties te loodsen. En daarmee meer reclame-inkomsten te genereren. ‘Een vliegwiel’ voor reclame, in de woorden van de onderneming.

De productaankondigingen werden deze week gedaan op Facebooks jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie F8.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond