Deel dit artikel
-

Havas start expertisenetwerk retail

Reclamebedrijf Havas is een nieuw dienstenaanbod begonnen rond digitale disruptie bij retailers. De gigant wijst op grote omwentelingen zoals de impact van Amazon en Alibaba, het ontstaan van nieuwe platforms en voice commerce.

Onder de naam h/commerce werkt Havas aan een internationaal expertisenetwerk dat retailers en merken gaat helpen om grote uitdagingen aan te gaan. De coördinatie vindt plaats in Parijs. De sector moet zich heruitvinden en onze rol is dat veranderingsproces mee begeleiden, zegt Christian de La Villehuchet van Havas Group.

Havas beschouwt het dienstenpakket deels als een inhaaloperatie: Retail vertegenwoordigt 13 procent van de reclame-investeringen, maar het aandeel haalt Havas zelf niet.

Retaildetail.be meldt dat Havas Brusselt h/commerce als eerste mocht lanceren, daarna volgen onder meer Australië, Spanje, Frankrijk en Italië.

Havas mikt niet enkel op pure retailers, maar ook op de merken die zich in die veranderende retailomgeving bevinden. Havas bedient onder meer Galeria Inno, Carglass, ING, Côte d’Or, Balade, Soubry en Ferrero.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond