Deel dit artikel
-

HelloFresh dit jaar naar 250 miljoen maaltijden

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in het tweede kwartaal voor het eerst een aangepaste operationele resultaat (aebitda) geboekt van 18,3 miljoen euro. In 2018 leed het Duitse bedrijf nog 4 miljoen euro verlies. De omzet steeg 37 procent naar 437 miljoen euro.

De omzetstijging werd vooral gerealiseerd in de Verenigde Staten en in mindere mate in andere internationale marktem.

Het bedrijf telt wereldwijd 2,4 miljoen actieve klanten tegen 1,8 een jaar terug. Het aantal orders steeg naar 8,9 miljoen.

Het bedrijf verwacht dit jaar 250 miljoen maaltijden te leveren. Het afgelopen kwartaal waren dat er 67 miljoen.

Over de activiteiten in Nederland verstrekt het bedrijf geen gegevens.

Dit jaar rekent HelloFresh nu op een omzetgroei van 28 procent tot 30 procent.

De voormalige investeerder van HelloFresh Rocket Internet maakte vandaag bekend dat dochter Caterwings het cateringplatform Lemoncat heeft overgenomen. Rocket Internet was ook investeerder in Lemoncat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond