Deel dit artikel
-

Home24 ontwikkelt eigen reeks meubelmerken

De online meubelwinkel Home24 van bedrijvenbouwer Rocket Internet werkt aan een reeks eigen meubelmerken. Die zullen naast het aanbod van gevestigde merken worden verkocht.

In Duitsland maakt het bedrijf bekend (PDF) het matrassenmerk Smood op de markt te brengen. Daarmee gaat het bedrijf de concurrentie aan met bestaande leveranciers hiervan. Daar eindigen de ambities van de meubelwinkel echter niet.

Exciting Commerce achterhaalde dat Home24 sinds deze zomer meer dan een dozijn merken heeft gedeponeerd waaronder het zelf verschillende soorten huisraad zal gaan ontwikkelen. Die items komen zowel op Home24 als bij zusterwinkel West Wing in het assortiment.

Die items zullen op niet al te lange termijn worden geleverd vanuit een eigen distributiecentrum, dat op dit moment wordt gebouwd in Duitsland.

Foto: Jim Fischer (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Ernest

Gelukkig:
zijn er heel veel leveranciers van mooie merken die NIET in zee zijn gegaan met deze copy-cats: waarom eigen lijnen? Omdat het huidige verdien model niet uit kan en de marges op eigen lijnen een stuk hoger zijn.
Jammer:
dat de leveranciers die WEL in zee zijn gegaan alleen maar een korte termijn visie hebben gehad ( lees extra omzet ) en daarbij een kanaalconflict riskeerden met hun veelal betrouwbare langjarige relaties in de fysieke retail. Retail die ipv extra concurrentie in de vorm van een van de vele pure players ( die veelvuldig gebruik maken van dropshipping, geen eigen fysieke voorraad, wel de lusten niet de lasten ) meer waren gebaat bij een win-win situatie met nieuwe beschikbare technologieën en echte samenwerking teneinde de consument optimaler te kunnen bedienen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond