Deel dit artikel
-

Infographic: de strijd tegen de winkelleegstand

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) kreeg afgelopen week uit handen van Sander de Rouwe van het IPO een landkaart met de belangrijkste maatregelen die provincies de afgelopen drie jaar hebben genomen om winkelleegstand tegen te gaan. Winkels verdwijnen door de concurrentie met internet. Per provincie zijn de inspanningen in beeld gebracht. Zo hebben elf provincies nu eigen detailhandelsbeleid en voeren alle provincies koopstromenonderzoek uit.

Deel dit bericht

3 Reacties

Kees

Winkels maken zichzelf kapot. Ze moeten zorgen dat ze in huis hebben wat de klant nodig heeft. En niet van alles aanbieden onder het motto ‘internet only’. Door dat soort ongein voel je je als bezoeker van een echte winkel in de zeik genomen en dan kom je er dus vanzelf niet meer.

bert

Weet je wat gekke is, veel van mijn web-shoppen, doe ik bij lokale webshops, met gratis afhalen. Enige wat dit betekent: ruimte in binnenstad is te duur. Bij de grote jongens blijf ik bewust weg: niks persoonlijks aan en duurder. Ook fiets ik flink meer, die lokaties met kleine bedrijfshallen uit jaren 60-80 waar nu veel webshops zitten liggen over groot deel stad verspreid.

Z.Eur

Er is geen marktwerking op de Nederlandse vastgoedmarkt voor middenstanders.
Normaal gesproken gaan de huurprijzen omlaag bij leegstand maar de grote vastgoed cowboys hebben zoveel reserve opgebouwd dat ze gewoon vrolijk door gaan met hun huurverhogingen totdat de laatste middenstander verdwenen is. Zonder internetverkopen waren de meeste middenstanders ook wel kopje onder gegaan.
Wat overblijft is een treurig allergaartje van de bekende ketens die je toch wel in elke stad terug vindt.
Combineer dat met parkeertarieven (van dezelfde vastgoed maffia) waarvoor je verwacht op een met goud geplaveide parkeerplaats te kunnen parkeren, dan vraag je je af wat je als consument nog te zoeken hebt in de binnenstad.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond