Deel dit artikel
-

Informatievoorziening B2B-sites onder de maat

Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commercesites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.

83 procent van de circa 500 respondenten geeft de voorkeur aan informatie van de leverancier zelf, maar de informatie die op de sites is te vinden vinden ze onder de maat. Er lijkt vooral behoefte aan productbeoordelingen.

Veel inkoopmanagers beginnen hun zoektocht vaak toch op Google. 34 procent gaat direct naar de leverancier. Nog maar 12 procent heeft behoefte aan persoonlijk contact.

Een aparte studie van Forrester Research bevestigt de behoefte aan productbeoordelingen, zoals die vaak wel op B2C-sites zijn te vinden. Volgens Forrester zijn B2B-sites nog steeds op zoek naar de ideale informatievoorziening online.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeroen Bos

Inkopers zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed. Dat wetende weten we dus dat deze personen zelf ook online shoppen? Waarom zijn dealerportalen dan niet uitgerust met een “customer focussed” user interface net als in een goede webshop? B2B kan zo simpel dit probleem oplossen. Domweg productdata op orde hebben en op een klantvriendelijke manier delen/ ter beschikking stellen. De B2B webshop kan straks heel goed concurreren met de traditionele (dure) vertegenwoordiger.

Aldo

Euhh…is het aankooproces binnen B2B niet echt heel anders dan in B2C? Overigens denk ik dat B2B het echt veel beter op orde heeft dan B2C. In een B2C webshop wordt gemiddeld maar 2 a 3% geconverteerd, wat betekent dat dus 97% als anonieme bezoeker komt en ook als anonieme bezoeker weer weggaat. B2C kan echt nog zoveel leren van B2B.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond