Deel dit artikel
-

ING verrast door feedback op apps

“We zijn geen lanceringspartner van Apple, maar toen Apple touch ID lanceerde zijn we de volgende dag wel langgeweest voor een demo”. Dat vertelde Jeroen Losekoot, verantwoordelijk voor de marketing van internet- en mobiel bankieren bij ING Bank vanochtend op Marketing Digital Live in Amsterdam.

ING is volgens Losekoot ‘te klein’ voor Apple, vandaar innovaties als Apple Watch en Apple Pay niet meteen kunnen worden geadopteerd. “We proberen er zo snel mogelijk bij te zijn.” De nieuwe betaalapp van ING Bank draait voorlopig dan ook alleen op Android, aldus Losekoot.

Losekoot zegt verrast te zijn over de resultaten die met digitale media zoals apps worden geboekt. “Van incidentele klantcontacten zijn we nu beland in het tijdperk van vele contactmomenten op een dag. Klanten controleren voortdurend hun saldo, maar geven ook feedback op onze apps. We hebben al 150.000 suggesties voor verbeteringen of nieuwe functies.”

ING is daarin wel terughoudend, zegt Losekoot. “We willen de ultieme ervaring kunnen bieden, liefst niet via al te veel apps. We hebben er nu drie. Dat vinden we nu even het maximum.”

De bank kijkt maar een jaar vooruit omdat de ontwikkelingen snel gaan. “We hebben een speciaal team dat naar innovaties kijkt. Innovaties die wij zelf kunnen ontwikkelen of die anderen voor ons kunnen leveren.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond