Deel dit artikel
-

Klachtenkompas viert tienjarig jubileum

Klachtenkompas, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, bestaat 10 jaar. In die periode plaatsten consumenten ruim 450.000 klachten. Van de 174.000 mensen die hun klachtenafhandeling beoordeelden, gaf bijna de helft aan dat hun klacht naar tevredenheid was opgelost. Inmiddels staat het aantal aangesloten bedrijven op bijna 6.400.

Van bedrijven die actief zijn op Klachtenkompas en minimaal 100 klachten kregen in de afgelopen 12 maanden, presteerde Social Deal het best. Het bedrijf loste maar liefst 95% van de klachten op.

Sappigedeals.com scoorde met een 1,1 het slechtst. Dat loste slechts 2,4 procent van de klachten aan zijn adres op. De website van het bedrijf, die door de politie als verdacht is aangemerkt, is inmiddels offline.

Sommige bedrijven, waaronder KPN, T-Mobile en PostNL, hebben Klachtenkompas volgens de Consumentenbond echt geadopteerd en er hun klachtafhandeling mee verbeterd.

Foto Consumentenbond

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond