Marijn Roozemond (MassiveMusic): ‘Steeds meer merken willen een sonische huisstijl’
MassiveMusic en SoundOut hebben een sonic branding tool aangekondigd die het onderscheidend vermogen van muziek kan koppelen aan merkpersoonlijkheid. ‘Digitalisering jaagt dit aan’, weet initiatiefnemer Marijn Roozemond.
De geluidjes van Nokia en Intel zijn aansprekende voorbeelden van een audio-identiteit. De ringtone van Nokia is weliswaar een compositie van wijlen Francisco de Asís Tárrega y Eixea, het Finse bedrijf heeft het zich volledig toegeëigend. Ook de muziek onder de legendarische Grolsch-reclame Vakmanschap is meesterschap van Clous van Mechelen heeft bijgedragen aan de merkidentiteit.
Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!
- Krijg toegang tot Premium content
- Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
- Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100
Heb je al een Emerce Account?