Deel dit artikel
-

Media-Saturn groeit online 20 procent

Elektronicaketens MediaMarkt en Saturn groeiden in 2015 qua omzet met twintig procent tot 1,8 miljard euro, of acht procent van de totale omzet.

Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf Metro Group zojuist in Duitsland publiceerde. In de loop van de dag wordt er door de directie mondeling toelichting op gegeven.

Media-Saturn is niet erg scheutig met digitale financiële specificaties en geeft evenmin een punt aan de horizon waar de organisatie naartoe werkt met zijn omnichannelstrategie. De verkoopcijfers die het deelt zijn niet bijster verrassend. In absolute getallen is 1,8 miljard euro een aanzienlijk bedrag, maar relatief gezien is acht procent niet indrukwekkend.

De omnichannel omzet van de elektronicawinkels steeg met 3,1 procent tot 21,7 miljard euro.

Behalve via zijn MediaMarkt- en Saturnsites realiseert Media-Saturn ook omzet via zijn pure play-activiteiten. Daaronder Redcoon, dat in acht landen actief is, en het Russische online merk 003.ru.

Over de strategische investering in de internationale dealsite iBood rept Metro Group met geen woord. Topmanager Pieter Haas, verantwoordelijk voor de digitale tak, zegt enkel: “We zoeken specifiek naar nieuwe digitale bedrijfsmodellen.”

In Duitsland wordt veertig procent van de online orders opgehaald bij een lokale MediaMarkt. Dat is in Duitsland gebruikelijker dan in Nederland.

Mediamarkt.de bevatte eind september 2015 150,000 items en is daarmee qua assortiment groter dan de meeste fysieke winkels.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond