Deel dit artikel
-

MessageBird met API voor WeChat, WhatsApp, Telegram

Het Nederlandse technologiebedrijf MessageBird brengt een techniek op de markt waarmee bedrijven hun helpdesks kunnen aansluiten op berichten van WeChat, WhatsApp en Telegram.

Met de publicatie van de ChatAPI breidt Robert Vis zijn portfolio verder uit. MessageBird levert een technisch platform waar bedrijven spraak- en sms-diensten kunnen afnemen. Het levert in een feite een bouwdoos met communicatiecomponenten. Daar wordt nu chat aan toegevoegd.

Steeds meer bedrijven zetten chat-apps in om te communiceren met hun klanten. Met de ChatAPI kunnen ze hun eigen interne systemen betrekkelijk eenvoudig aansluiten om WeChat, WhatsApp en Telegram. Die hebben bij elkaar opgeteld tegen de twee miljard gebruikers.

Vis en zijn team tonen de nieuwe API, in publieke beta, vandaag in Barcelona op het Mobile World Congress.

Marketingdirecteur Jorg Ruis zegt: “Gebruikers kunnen data uit de chats vervolgens integreren in hun eigen systemen, bijvoorbeeld Salesforce, Microsoft Dynamics of Zendesk.”

Foto: cea+ (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond