Miljoeneninvestering in Chrono24 voor internationale groei

Insight Venture Partners investeert 22,8 miljoen dollar in de marktplaats voor luxe, peperdure horloges Chrono24. Het geld wordt gebruikt voor verder internationale expansie.

Het Duitse Chrono24 heeft al veel buitenlandse versies van zijn site, waaronder een Nederlandse, maar de groei kan sneller. De focus ligt nu overwegend Europa, maar met het groeikapitaal moeten de lucratieve Amerikaanse en Aziatische worden genomen.

Volgens persbureau Reuters bemiddelde het bedrijf in 2014 voor een totale verkoopwaarde van een half miljard dollar. De site heeft nu een online assortiment van twintigduizend horloges. Die zijn eigendom van een winkel of particulier en wisselen van eigenaar via Chrono24. Een horloge kost gemiddeld enkele tienduizenden euro’s.

Naast Insight Venture Partners nemen ook de zittende aandeelhouders deel aan deze ronde. Onder hen: de Fransman Fabrice Grinda (ervaren met internationale marktplaatsen) en zijn compagnon Jose Marin en bedrijvenbouwer Rocket Internet. Insights heeft belangen in onder meer Delivery Hero, Docker, HelloFresh, Alibaba.com, JD.com. Indiegogo en Shopify.

Flickr: Instituto Ayrton Senna (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug