Deel dit artikel
-

Nederland warmt zich aan smartwatch

Vier op de tien Nederlandse consumenten zijn geïnteresseerd in een smartwatch, vooral omdat het handig en makkelijk is. De verwachting is dat er in 2016 ruim 3,5 miljoen Nederlanders met een smartwatch rondlopen. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.008 Nederlandse consumenten.  

Vier op de vijf Nederlanders hebben weleens gehoord van een smartwatch. De helft van de Nederlanders (weet ook daadwerkelijk wat het is. Vooral mannen en consumenten in de leeftijd van 18 tot en met 49 jaar zijn bekend met dit fenomeen. Een smartwatch is geen vrouwending: minder vrouwen zijn er bekend mee.

De helft van de geïnteresseerden verwacht binnen nu en een jaar een smartwatch te kopen. Eén op de acht geïnteresseerden verwacht er binnen een half jaar al één te kopen. Apple lijkt dan niet meteen kans te maken, want de ideale prijsstelling is tussen de 100 en 125 euro.

Navigatie gebruiken op een smartwatch is voor consumenten de meest interessante toepassing. Ook voor de trend van quantified self (het monitoren en inzichtelijk maken van onder andere lichaamsfuncties) is het een interessant hulpmiddel.

De mogelijkheden om foto’s of video’s te maken, e-mail te ontvangen en te versturen, het gebruik van social media apps en surfen op internet worden minder belangrijk gevonden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond