Deel dit artikel
-

Het Nederlands Dagblad over op cookieloze online reclame

Het Nederlands Dagblad kiest voor cookieloos adverteren. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland beheert nu alle online advertentieruimte op zijn website met techniek van Opt Out Advertising.

Voor de krant is het een strategische en ethische keuze om van cookies af te stappen. En geen al te lastige, want men werkte al voornamelijk met directe verkoop om controle te houden over de getoonde reclames. Programmatic reclame is wat dat betreft een grabbelton.

Dirk Jan van Deursen, salesmanager bij Het Nederlands Dagblad zegt: “Opt Out Advertising kan privacyvriendelijk adverteren faciliteren op de manier die wij voor ogen hebben, zowel met direct verkochte campagnes als met cookieloos gecontroleerd via programmatic toepassingen.”

Tegen Emerce zegt hij: “De eerste resultaten zien er veelbelovend uit.”

*) Foto door Tom Barrett, op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond