Deel dit artikel
-

Nielsen met overname in gepersonaliseerde tv reclame

Nielsen neemt techbedrijf Sorenson over om zijn activiteiten op het gebied van addressable tv te versterken. Daarbij gaat het om gepersonaliseerde reclame op het grote scherm, vooral smart tv’s.

Sorenson was al niet meer actief, dit najaar was een faillissement aangevraagd.

Nielsen gaat de technologie van Sorenson combineren met de Content Recognition oplossing die het eerder van Gracenote overnam.

Nielsen ziet veel potentie in addressable tv. Er zullen wereldwijd 250 miljoen slimme televisies zijn in 2022.

Deel dit bericht

1 Reactie

Kees

Het grote gevaar van gepersonaliseerde tv is dat bedrijven waar jij tevreden klant bent en waar je nooit tv-reclame van ziet, in de verleiding komen om je te gaan bestoken met reclame om vooral toch nog maar wat meer bij hen te kopen. Dat bedrijven waar je klant bent, dezelfde terreur gaan uitoefenen die iedere tv-kijker nu ondervindt van kneusbedrijven als Albert Heijn, Kruidvat, Nivea-l’Oréal, Dekbed-discounter en ander tuig, waar je vanwege die reclame nooit en te nimmer meer iets koopt. Want als die bedrijven dat ook gaan doen, dan koop je ook daar niets meer. Op den duur zijn er dan geen alternatieven meer voor reclameterroristen. Plus dat boycots van nu nog vaste klanten voor de omzet van die bedrijven natuurlijk ook fataal zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond