Deel dit artikel
-

Online salesplatform Buy-media.nl stopt

Nog geen jaar na de introductie wordt online platform Buy-media.nl alweer opgeheven. De portal werd ondersteund door BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Er is echter ‘onvoldoende tractie’.

Buy-media.nl ging in februari 2018 live. Via de inkoopsite bundelden de partners hun reclame activiteiten. Voor media-inkopers waren efficiëntie, standaardisatie en gemak de grootste voordelen van het platform. Het aankoopproces van online reclame kan een tijdrovende activiteit zijn met veel mails, telefoongesprekken en Excelfiles die over en weer gaan. Dat moest allemaal beter.

Het systeem achter Buy-Media.nl, Adsdaq, is ontwikkeld door Adlogix uit België.

Buy-media.nl zou inmiddels 300 geregistreerde gebruikers hebben. Een aantal van de deelnemende partijen wil de overeenkomst echter niet verlengen, bevestigt Janou Kessels tegenover Adformatie.

Het platform gaat niet helemaal weg, maar wordt voorgezet in België. In België is de lokale versie van Buy Media al een kleine twee jaar actief en geniet ondersteuning van Persgroep Advertising, IPM Advertising, Mediahuis Connect, Pebble Media, Proximus Skynet Advertising, Rossel Advertising, Roularta Media en Trustmedia.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond