Deel dit artikel
-

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

Ruim tachtig procent van de Nederlanders ontvangt graag folders in de brievenbus; 29 procent  leest digitale folders. Een kwart van de Nederlanders leest zowel papieren als digitale folders.

Papieren folders lijken meer invloed te hebben op de emotie, zo stelt de Monitor. Ze leiden sneller tot een aankoop dan een digitale folder. Daar waar papieren folders een ontspannende werking hebben, worden digitale folders met name geraadpleegd om producten te vergelijken. Digitale folders worden vooral gelezen door 20 tot 34-jarigen. Op dit moment gebruiken al 2,9 miljoen mensen een verzamelsite (zoals reclamefolder.nl en Spotta.nl) en 1,6 miljoen mensen lezen folders via een folder-app.

Gemiddeld wordt aan het lezen van folders (papier en digitaal samen) zeventien minuten per week besteed. Bijna twee derde overweegt hierdoor een aankoop. Anderen kopen regelmatig een aanbieding uit de folders.

Voor bijna driekwart van de Nederlanders zijn folders vooral handig en informatief. Voor veertig procent bepalen folders zelfs hun boodschappenlijstje. Met name de avond is een favoriet moment om de folders erbij te pakken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond