Deel dit artikel
-

Parkmobile doet programmatic radioreclame op mobiel

Parkmobile zegt de eerste adverteerder in Nederland te zijn die programmatic radioreclame aanbiedt in mobiele apps.

De digitale radiospots worden uitgeserveerd als onderdeel van een bredere campagneopzet. Daarin wordt ook reclame op display en video meegenomen. De campagne is opgezet in samenwerking met mediabureau voor mobiel MobPro.

Loes Meys, marketingcommunicatiemanager bij Parkmobile: “Radio is altijd al een sterk kanaal onder automobilisten geweest. Nu live radio luisteren met smartphone onder onze doelgroep groeit, willen we ook deze vorm van adverteren integreren in onze campagnes”.

MobPro werkt in technisch zin met een koppeling naar audio-first SSP. Daar biedt OMX, de digitale tak van OMS, zijn radio-inventory programmatic aan. Parkmobile geeft aan welk soort profielen van luisteraars het wil targetten, laat die opzoeken bij de Nederlandse zenders via Triton en serveert zijn boodschappen uit.

De promotie van programmatic audiobuying laat OMX lopen middels zijn contacten met mediabureaus. OMS is een verkooporganisatie voor audio in Nederland. Het zendernetwerk bestaat onder meer uit stations 538, Slam!, Sky en 100% NL. Aandeelhouders zijn Talpa Radio en RadioCorp. OMS claimt dat digitale audio 33 procent toevoegt aan het bereik van FM-radio.

Loes Meys tegen Emerce over het meten van campagenresultaten: “We kunnen veel beter de brandimpact meten over verschillende mobiele kanalen heen. Programmatic radio op mobiel wordt deels ingekocht voor de apps van de radiostations. Middels de indentifier kunnen we op contactfrequentie sturen. Dit is niet alleen waardevol voor ons merk maar ook voor de smartphone gebruiker.”

Dominiek van Esse, Operations Director bij MobPro: “Door de integratie met OMX kan Parkmobile nu, naast de display- en video-uitingen, geïntegreerd de radiocommercial aanbieden op smartphones. Dat betekent dat we vóór en ná de radioreclame en op een ander willekeurig platform een boodschap laten zien. Deze sluit dan aan op de context van de gebruiker én het type content van het platform.”

Eind vorig jaar was Transavia de eerste adverteerder die überhaupt een retargetingcampagne deed via digitale radio op het netwerk van OMX. Door Emerce gepeilde specialisten beoordeelden dat werk toen als vernieuwend en positief.

OMS werkt sinds de zomer van 2017 met Triton als technologieleverancier.

Foto: Nick Page (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond