Deel dit artikel
-

Srprs.me zoekt 750.000 euro

Reisorganisatie srprs.me is een crowdfundingactie gestart om 750.000 euro op te halen. Hiermee wil CEO en mede-oprichter Raymond Klompsma de komende vijf jaar het boekingsproces automatiseren en het product verder ontwikkelen en verduurzamen.

Waarom heeft srprs.me gekozen voor crowdfunding en niet voor bijvoorbeeld een externe investeerder of een bancaire lening?

“Toen we besloten een groei-investering te willen ophalen, zijn we gelijk gestart met de mogelijkheden te onderzoeken voor crowdfunding. Ik heb altijd heel erg geloofd in deze vorm van financieren. Het ultieme middel om je reizigers, je community en je netwerk bij je bedrijf te betrekken. Zij zijn de mensen die ons groot hebben gemaakt. Hoe mooi is het om juist hun de kans te geven om onderdeel te worden van het succes van srprs.me.

Voordat we voor het grote publiek live zijn gegaan, hebben we onze reizigers als eerste benaderd. We hebben uitgelegd wat we van plan waren en dat zij de eerste waren aan wie we dit voor wilden leggen. Inmiddels hebben bijna 250 mensen besloten om mee te doen. Samen haalden we al 90 procent van het doelbedrag op.”

Raymond Klompsma, srprs.me

Die 750.000 euro wordt gedurende vijf jaar in de ontwikkeling van het platform wordt gestoken. Wat moet er precies gebeuren?

“Dat bedrag investeren we in drie verschillende onderdelen rondom ons platform: het efficiënter inrichten van onze workflow, het product verduurzamen en de ontwikkeling van een app.

Veel onderdelen uit onze workflow om reizen te boeken bestaan nog altijd uit taken die handmatig worden verricht. Dit is niet efficiënt en leidt tot onnodige fouten. We willen daarom de backoffice verder uitbouwen om vooral administratieve taken verder te automatiseren. Dit leidt tot een veel efficiënter en effectiever proces. We vinden het wel belangrijk dat de bestemming en accommodatie nog altijd hoogstpersoonlijk door onze srprs.consultants worden uitgezocht.

Met de groei die we voor ogen hebben willen we ook verantwoordelijkheid nemen voor onze wereld. We kunnen er niet onderuit dat reizen een negatieve impact heeft op het milieu, helemaal nu mensen door de toenemende welvaart steeds meer gaan reizen. Juist daarom willen we onze reizigers bewust van maken van hun voetafdruk. We moedigen ze aan om deze te compenseren of te reduceren. Je kunt nu al de CO2-uitstoot van je reis compenseren. Verder zullen we het komende half jaar investeren in ons product om die verder te verduurzamen. Er komt een roadtrip voor elektrische auto’s, we voegen eco-friendly accommodaties toe en we gaan de treinreis lanceren als volwaardig alternatief voor vlieg- en autoreizen.”

In hoeverre is deze investering ook bedoeld voor buitenlandse expansie?

“Een deel van de investering zal gebruikt worden om ook in de UK de groei verder te versnellen. In het Verenigd Koninkrijk zijn de volumes nu nog klein. maar de paar duizend reizigers die bij ons hebben geboekt geven ons daar zelfs nog een veel hogere beoordeling dan in Nederland en België. Met name de service rondom onze ervaring die we daar verlenen lijken ze niet gewend te zijn in hun land. Hier verwachten we, net als in de eerste jaren in Nederland en België, veel harder te kunnen groeien. Alle geleerde marketinglessen in Nederland en België passen we toe in de UK, indien nodig natuurlijk aangepast aan de Engelse markt. In het Verenigd Koninkrijk is de totale marktomvang van korte vakanties 42,4 miljoen in aantallen met een omvang van bijna 8,5 miljard euro, om maar aan te geven wat voor enorme potentie er daar nog voor ons ligt.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond