Deel dit artikel
-

Thuiswinkel aan webwinkels: verleng retourtermijn

Onder de huidige omstandigheden, waarbij mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven, kan het binnen 14 dagen terugsturen van pakketten lastig worden. Branche-organisatie Thuiswinkel.org adviseert webwinkels daarom om de retourtermijn te verlengen naar minimaal 30 dagen.

Door webwinkels op te roepen hun herroepingstermijn tijdelijk te verlengen naar minimaal 30 dagen ontstaat er voor consumenten en vervoerders rust. Tegelijkertijd garanderen webshops klanten nog altijd dezelfde rechten als voor de pandemie.

Het verlengen van de retourtermijn speelt volgens Thuiswinkel.org niet alleen consumenten in de kaart, het heeft ook voordelen voor webwinkels en vervoerders.

Veel webshops en vervoerders geven aan dat in sommige sectoren volumes fors zijn toegenomen. Een verruimde retourtermijn komt dan beter uit. Als er meer tijd is om pakketjes terug te sturen, zal de druk in de komende weken verlaagd worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Onno

Vaak vind ik de ideeën van Thuiswinkel logisch. Bij deze actie zet ik mijn vraagtekens.
Volgens mij hebben de meeste mensen een rustigere planning op het moment omdat reistijd weggevallen is, sporten niet meer op gezette tijden is, etc. Dus ergens in die 2 weken lukt het altijd wel om bij een pakketpunt langs te gaan als je toch boodschappen moet doen.
Retour is een groot zorgenkind in de sector, waar de Nederlander dankbaar van gebruik maakt waardoor we hoge retourquota hebben. Dus een termijn verlenging is niet waar de shops op wachten denk ik. De termijn zorgt er ook voor dat men een keuze maakt en op reële termijn een order/retourproces kan afronden in de administratie.

Chris

Laat De Wet zich maar aanpassen dat “gratis retourneren” verboden wordt en dat de betaalde verzendkosten niet vergoed hoeven te worden na retourzending! Het percentage retourzendingen zal drastisch afnemen wat beter is voor mens en milieu.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond