Deel dit artikel
-

T-Mobile sluit marketingdeal Twitter

T-Mobile gaat samenwerken met Twitter in Nederland en Duitsland. Een deel van de nieuw verkochte toestellen krijgt vanaf volgend jaar een Twitterwidget op het openingsscherm. T-Mobile wordt reclamepartner van het Amerikaanse bedrijf.

Het moederbedrijf van T-Mobile, Deutsche Telekom, maakte de overeenkomst vandaag bekend. Hij geldt ook voor de markten Griekenland, Kroatië en Roemenië.

Voor Twitter is dit het eerste contract met een Europese mobiele telecomaanbieder. Het stelt het bedrijf in staat om zijn bereik te vergroten. Immers, wie een nieuw toestel koopt krijgt de chatdienst bijna opgedrongen. De widget staat op het openingsscherm. T-Mobile zou het als een verkoopargument kunnen gebruiken, “een Twittertelefoon”, maar vermoedelijk ligt er iets anders aan de samenwerking ten grondslag.

Deutsche Telekom zegt in een persverklaring: “We worden voorkeurspartner voor Twitter op het gebied van innovatieve marketing, reclame en klantenservice.” Wat dat concreet inhoudt, wordt niet nader toegelicht. Mogelijk gaat T-Mobile delen in de inkomsten uit Twitterreclame. Een ander optie is dat het marketingpersoneel van Deutsche Telekom specifieke hulpmiddelen en training van Twitter krijgt om zijn socialmediareclames te verbeteren.

Twitter zou op het punt staan om retargeting te activeren voor zijn reclamediensten. Iemand die op het web een specifieke pagina bezocht, bijvoorbeeld van een reisbedrijf, kan op een later moment reclame van deze partijen voorgelegd krijgen in zijn berichtenstroom.

Deel dit bericht

1 Reactie

Sven

Volgens mij hebben de meeste mensen al die standaard geïnstalleerde applicaties liever niet. Bovendien zullen mensen die Twitter willen gebruiken het zelf wel downloaden, dus of Twitter er meer gebruikers van gaat krijgen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond