Deel dit artikel
-

Topinvesteerders in de rij voor Eindhovens WithLocals.com

‘s Werelds grootste investeerders verdringen zich rond WithLocals.com om een graantje mee te pikken van de revolutie die het bedrijf op de reismarkt teweeg kan brengen. Vandaag verschijnt de mobiele app, om gastheren en reizigers dichter bij elkaar te brengen.

Namen noemt hij niet, maar Marijn Maas van WithLocals.com kan zijn trots niet verbergen als hij zegt dat zijn startup goed ontvangen wordt bij de toppers van Silicon Valley. “We zijn er vorige maand geweest om een rondje langs die vc’s te doen. Sinds kort is Mike Beunder CEO van WithLocals. Hij kent die wereld van venture capital en snelle internationale groei goed.”

De Amerikaanse tour heeft het team doen beseffen dat het verstandiger is om de Series A-financieringsronde naar voren te trekken. “Het momentum is nu.” Het jaar oude bedrijf zoekt een lead investor in Europa of eventueel in Azië, want dat is waar alle activiteit rondom de marktplaats voor reizigers zich afspeelt.

WithLocals.com is een marktplaats waar ‘doorsnee’ inwoners van Aziatische landen hun land of keuken kunnen delen met buitenlandse reizigers. De reiziger krijgt hierdoor een werkelijk autentieke reiservaring in het land dat hij bezoekt. Hij schuift – letterlijk – aan bij een familie voor de maaltijd of gaat met een local op stap om de omgeving vanuit zijn ogen te bekijken. “Het is een reisgids met een hartslag, geen papieren ding”, aldus Maas. “Cultuur kun je delen door eten en ervaringen te delen met lokale inwoners.”

Sinds gisteren heeft WithLocals ook een mobiele app, voor Android en iOS. In de uren na publicatie werd hij al duizenden keren gedownload. “In Azië gaat alles met de mobiel.”

Maas: “Nog voordat een reiziger bij zijn gastheer is aangekomen, kunnen ze via de app al chatten. Elkaar leren kennen en plannen maken. Op zo’n manier begint je vakantiepret al voordat je op reis bent.” Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om eetgelegenheden en tripjes te vinden.

Zonder dat er al te veel promotie is gemaakt, heeft de site al enkele tienduizenden geregistreerde gebruikers. Onder hen bevinden zich enkele honderden gastheren. “Dat aantal houden we bewust nog laag, omdat we hoge kwaliteit willen bieden.” De klanttevredenheid ligt op dit moment op 99,2 procent, dus Maas lijkt te slagen in die opzet. Niettemin zal de beoogde groeiversnelling zijn team ertoe verplichten om meer gastheren en -vrouwen op te nemen in het netwerk. “Die worden allemaal gescreend door een van onze negentig lokale ambassadeurs. Zij beoordelen de aangeboden dienst, maken foto’s en verifiëren de ervaring.”

Om de geboden ervaringen autentiek te houden, hanteert WithLocals een beperking. Een dienst mag per jaar niet vaker dan veertig keer worden aangeboden. Anders kan het te veel naar commercie gaan rieken.

Foto: John Ragai (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

John

“De Amerikaanse tour heeft het team doen beseffen dat het verstandiger is om de Series A-financieringsronde naar voren te trekken. “Het momentum is nu.” Het jaar oude bedrijf zoekt een lead investor in Europa of eventueel in Azië, want dat is waar alle activiteit rondom de marktplaats voor reizigers zich afspeelt.”

Ok. ze gaan naar SF om langs de investeerders te gaan, die investeerders staan in de rij, maar ze zoeken toch een investeerder in Europa.

In mijn optiek een verhaal dat kant nog wal raakt.

Nico

Wow, doet me echt denken aan de Iphone 6 lancering. Ik zag al allemaal mensen met slaapzakken voor de deur liggen bij het kantoor, Wist echter niet dat dat topinvesteerders uit Silicon Valley waren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond