Deel dit artikel
-

Trivago toont nu ook vakantiewoningen van HomeAway

Trivago is bezig met een test waarbij de vakantiewoningen van HomeAway worden getoond in de zoekresultaten. De technische integratie moet gebruikers meer keuze en een meer gepersonaliseerde zoekervaring opleveren.

De focus van metazoekmachine Trivago lag tot nu toe puur op hotels. Maar, zo zegt Johannes Thomas, CRO en managing director van Trivago, het aantal reizigers dat belangstelling heeft voor vakantiewoningen neemt toe en de samenwerking met HomeAway is dan ook ‘een strategische kans’.

Thomas erkent dat het tonen van zowel hotels als vakantiewoningen in de zoekresultaten vanuit de gebruikerservaring gezien een uitdaging is. “We willen hotelboekers op Trivago niet verwarren, dus speelt personalisatie een belangrijke rol. We willen alleen vakantiewoningen tonen wanneer ze relevant zijn voor onze gebruikers. Samen met HomeAway testen we hoe we een meer op maat gemaakte gebruikerservaring kunnen creëren.”

In de praktijk komt dit erop neer dat Trivago op basis van de zoekcriteria en de beschikbaarheid op een bepaalde bestemming, vakantiewoningen zal tonen in de zoekresultaten. Tegelijkertijd wordt er een ‘Vakantiewoning’-filter getest om gebruikers in staat te stellen een doelbewuste keuze te maken voor deze accommodatievorm.

Trivago test de integratie in Duitsland, Italië, Canada, Groot-Brittannië en de VS, vijf grote markten voor de zoekmachine. Er zijn 150.000 vakantiewoningen beschikbaar en dat aanbod wordt in de loop van 2018 uitgebreid.
HomeAway is onderdeel van Expedia en al langer boekbaar op de site van het moederbedrijf. Expedia heeft sinds 2012 een meerderheidsbelang in Trivago.

screenshot van trivago's zoekresultaten met vakantiewoningen

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond