Deel dit artikel
-

Twee op de vijf Nederlanders winkelen meer online tijdens pandemie

Twee op de vijf Nederlanders geven aan meer online te shoppen tijdens corona. Dit komt overeen met het wereldwijde gemiddelde van 43 procent. 7 procent van de Nederlandse bevolking zegt minder online te shoppen tijdens de crisis, zo blijkt uit onderzoek van Ipsos.

Wereldwijd zijn huishoudens met een hoger inkomen meer geneigd online te shoppen tijdens de pandemie (49%), in vergelijking met huishoudens met een modaal (43%) en lager inkomen (37%).

Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking geeft aan dat hun fysieke koopgedrag bij lokale en kleine winkels niet is veranderd tijdens de pandemie. 13 procent zegt dat ze meer kopen en ruim een derde geeft aan minder fysiek te kopen bij lokale en kleine bedrijven. Wereldwijd is dit respectievelijk 16 en 30 procent.

Wereldwijd gaat 66 procent van de vrouwen en 59 procent van de mannen minder naar lokale restaurants tijdens de pandemie. Ook vermijdt 68 procent van wereldbevolking tussen de 50 en 74 jaar restaurants.

Globaal geeft bijna de helft (45%) aan evenveel take-away te bestellen tijdens de crisis als daarvoor. In Europa is dit 53 procent en meer dan een kwart (27%) geeft aan minder te bestellen, terwijl 20 procent van de Europeanen meer bestelt tijdens de pandemie.

De helft van de Zuid-Afrikaanse bevolking (51%) geeft aan minder lokaal take-away te bestellen tijdens de coronacrisis. Daarmee staan zij bovenaan de lijst. Wereldwijd ligt dit op 32 procent.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond