Deel dit artikel
-

Werkgroep lanceert ketenoverzicht digital-marketinglandschap

De werkgroep Privacy, een initiatief van IAB Nederland, DLA Piper en BVA bond van adverteerders, publiceert een industriewijd ‘ketenoverzicht’ dat uitgevers, technologieleveranciers, adverteerders en bureaus ondersteuning en inzicht moet bieden in de vereisten van de General Data Protection Regulation (GDPR).

Een van de vereisten van de GDPR ofwel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is dat adverteerders en uitgevers verwerkersovereenkomsten afsluiten met bedrijven die mogelijk data van hen gebruiken of uitwisselen voor advertentiedoeleinden.

Inzichtelijk maken wie al deze partijen zijn is vooral voor adverteerders een bijna onmogelijke opgave. Om de sector hierover duidelijkheid te verschaffen, maar ook om transparantie en het daarbij behorende vertrouwen te bevorderen, heeft de werkgroep Privacy het ketenoverzicht opgesteld.

In de komende weken gaat de werkgroep Privacy meer onderzoek verrichten om onder andere de beste rolverdeling tussen ‘verwerker’ en ‘verantwoordelijke’ binnen het digital-marketinglandschap in kaart te brengen en zo ook deze onduidelijkheid uit de sector weg te halen.

Dit bericht is 4 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond