Deel dit artikel
-

Zalando introduceert persoonlijke kledingadviezen

Zalando start een nieuwe activiteit vergelijkbaar met Outfittery of House of Einstein. Dat heeft een woordvoerder van het Duitse bedrijf aan het moderetailblog FashionUnited bevestigd. Volgend jaar wordt ‘curated shopping’, waarbij adviseurs kleding voor klanten selecteren op basis van een profiel, onderdeel van het aanbod.

De nieuwe dienst wordt eerst in Duitsland uitgerold. ‘Als het daar goed gaat, zullen we stap voor stap uitbreiden naar andere landen,’ laat de woordvoerder weten. ‘Ons grote voordeel is dat we toegang hebben tot een groot assortiment. En we staan ook niet onder druk om kleding te verkopen aan de consumenten.’

Het idee is allerminst nieuw. De grootste concurrent voor Zalando op dit gebied is het Duitse Outfittery. Klanten van dit platform krijgen eerst een vragenlijst voorgelegd. Daarmee krijgen de adviseurs een eerste indruk van hun digitale kant aan de andere kant van de lijn. Naarmate men vaker winkelt, wordt het profiel verfijnd.

Zalando wil echter niet alleen mannen bedienen, doch ook vrouwen online helpen met hun aankopen. De nieuwe website zal worden gekoppeld aan de Zalando-shop en de Zalando Lounge, maar nog niet is bekend wanneer die live gaat.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond