Balans in advertising
Twee opvallende artikelen las ik afgelopen week; één bij Emerce en de ander bij MarketingWeek. Beiden raakten de gevoelige snaar bij mij en met mij denk ik vele andere marketeers. Ze speelden beide in op hét thema van dit, en komend jaar. Namelijk: in tijden van schijnbare meetbaarheid, data-driven targeting en ROI-sturing; hoe zorg je voor een goede balans in de marketingmix?
Geen vertrouwen
In het gepubliceerde onderzoek van Kantar vallen een aantal zaken op. Zo zegt een overgrote meerderheid van marketeers het belangrijk te vinden om op ROI te sturen. Tegelijkertijd vindt een kleinere meerderheid het een belangrijke uitdaging om een goede balans te zoeken in korte termijn vs. marketing-investeringen op de lange termijn. Ook geeft meer dan de helft van de marketeers aan dat ze geen vertrouwen hebben dat ze een goede balans hebben gevonden, of kunnen vinden, tussen brand building en performance marketing.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd