-

Mail meest geopend op iPhone, maar leidt daar niet tot conversie

De aloude e-mail blijft een prima marketingmiddel. Het device waarop consumenten het liefst een mailtje openen? De mobiel. Maar liefst 52 procent leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert de tablet en 32 procent kiest voor de desktop.

Dit blijkt uit het onderzoek U.S. Consumer Device Preference Report van Movebale Ink. Meer dan zes miljard Amerikaanse e-mails, verstuurd in 2015, werden onderzocht.

Vaker mail op iPhone geopend

Wat blijkt? De iPhone (42 procent) voert met stip de lijst aan van mobiele devices waarop Amerikanen hun mail het liefst openen. De iPad (14 procent) volgt met afstand op de tweede plek. En de android-mobiel (10 procent) komt op de derde plaats.

Plaatje Movable Ink 1

Wel weinig aandacht via iPhone

Maar favoriet device of niet, de iPhone staat niet garant voor lange aandacht. Volgens het onderzoek spendeert slechts 37,1 procent van de iPhonegebruikers meer dan vijftien seconden aan een e-mail.

Kindle Fire-gebruikers hebben een betere aandachtsspanne: 62 procent van de geopende mails op dit device worden langer dan vijftien seconden gelezen. Ook androiddevices (48 procent) en de desktop (41,1 procent) doen het beter dan de iPhone.

Plaatje Movable Ink 2

Weinig mobiele conversie

En er is meer slecht nieuws voor mobiele marketeers. Want alhoewel bijna 47 procent van de geanalyseerde e-mailconversies op een mobiel device plaatsvinden, gebeurt het merendeel van de conversies nog steeds op de desktop (53 procent).

Conversie vindt via de iPhone slechts in 18 procent van de e-mails plaats. Via androidtoestellen slechts in 13 procent van de gevallen. En de iPad is maar goed voor 12 procent e-mailconversies.

Plaatje Movable Ink 3

Meer highlights:

  • Vooral e-mails van apparel-retailers worden veel geopend op de smartphone (63 procent).
  • Internetdiensten volgen op de tweede plaats met 50 procent geopende mails op de smartphone.
  • Non-apparel-retailers (49 procent) en financiële diensten en media en entertainment (beide 48 procent) strijden om de derde plek.

Plaatje Movable Ink 4

Het volledige onderzoek US Consumer Device Preference Report 2015 van Movable Ink is hier op te vragen.

Deel dit bericht

2 Reacties

bert

Ik krijg zelden nog een reclame-email waar ik op doorklik. Grootste probleem is dat de berichten geen content meer bevatten. Het is een lege huls die afbeeldingen van externe sites laad, wat standaard bij iedere mailapp uitstaat, en dus gewoon lege berichten oplevert.

Wil je klanten bereiken met e-mail:
– Laat tracking los: tracking en conversie gaat niet door één deur.
– Embed een of twee compacte afbeeldingen in het HTML bericht.
– Zorg dat alle relevante tekst en koppelingen in HTML en plain text aanwezig is.

Nishant

Deeplinken van e-mail naar een kwalitatieve shop app of mobiele site doet wonderen met je conversie 😉 Beetje kip-ei verhaal.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond