-

Travelport: ‘Digitale reiziger wil graag advies’

Gemiddeld gebruiken reizigers zestien verschillende soorten apps voor een reis. Ze zijn verloren zonder hun smartphone en mijden hotels die geld rekenen voor wifi. Dit en meer blijkt uit het onderzoek dat Travelport deed naar de wensen en behoeften van de digitale reiziger.

Hieruit komen twee kansen voor reisorganisaties naar voren. Ten eerste heeft de digitale reiziger moeite zijn weg te vinden in het enorme aanbod van online reisorganisaties. Recensies kunnen daarbij helpen, maar dan moeten die wel geplaatst zijn door gelijkgestemden en natuurlijk niet vals zijn. Achtendertig procent van de ondervraagde reizigers heeft behoefte aan persoonlijk advies bij het boeken van hun reizen en 31 procent is teleurgesteld als hun reisvoorkeuren niet worden onthouden door reisorganisaties waarbij ze eerder geboekt hebben. Onder jongeren bestaat meer behoefte aan contentcuratie dan onder ouderen: 35 procent van de 18-24-jarigen en 41 procent van de 25-34-jarigen vindt dat er te veel informatie beschikbaar is en dat dat verwarrend kan zijn. Van de 55-plussers daarentegen weet 63 procent precies wat ze willen als ze op zoek zijn naar een vakantie.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!