-

Infographic: zoeken naar kortingcodes neemt enorme vlucht

Het zoeken naar kortingscodes heeft een enorme vlucht genomen. Sinds 2010 is de populariteit van kortingscodes verdrievoudigd. De groei zet de komende jaren door. Consumenten zijn ook steeds meer bezig met kortingen en acties. Zo geeft 75 procent aan alert te zijn op kortingen en voelt 63 procent zich aangesproken door reclames met prijsacties. Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief op zoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen. De populairste kortingscodes zijn kortingen op kleding, eten en drinken, schoenen, reizen en dagjes uit.
Kortingscodes-anno-2013-infographic

Deel dit bericht

6 Reacties

HJ

Wij van WC Eend…. adviseren WC Eend.

Kortingscodes helpen niet bij retentie, zorgen voor concurrentie vervalsing op de affiliate markt en wij zien als uitbaters van 3 kruidenwinkels consumenten afhaken in bestelproces om daarna via waardeloze kortingscode sites weer terug te komen.

Hoe dit kan? We zijn ooit een affiliate campagne gestart bij TradeTracker, gelijk daarna kwamen de kortingscode cowboys langs. En ja, ook de makers van dit artikel hebben gesuggereerd of suggereren nog steeds dat ze voor onze shop(s) codes hebben.

Pure misleiding. Blij dat steeds meer partijen dit zo zien; dag kortingscodes en welkom toegevoegde waarde genererende affiliates.

HJ

M.b.t. retentie: wij geven alle klanten (nieuwe of oude) de beste prijzen. Voorkomt scheve gezichten en zorgt voor ons voor een altijd sterke prijs/kwaliteit positionering.

Jelle van der Bij

HJ: kortingssites zorgen er niet voor dat die consumenten afhaken. Dit kun je zelf inrichten. Wij helpen daar graag bij, e-mail ons anders even: jelle@imbull.com

HJ

Ze haken inderdaad niet af, ze komen via niets toevoegende sites (zoals die van jullie) weer terug bij ons.

Maikel

Snap je frustratie, je kan ook je actiecodes ook gratis op onze sites plaatsen. Zonder dat je hier een bedrag voor betaald of afdraagt.
Succes.
Gr, maikel
Gratiskortingcodes.nl | Gratisactiecodes.nl

Pim

Er was een tijd dat kortingscodes nog gewoon vindbaar waren en werkten. Nu moet je via die onzinsites naar de uiteindelijke site toe om op een dood spoor te belanden. Ze helpen zichzelf om zeep.
Als ik nu nog iets bestel en het invoervakje voor een kortingscode zie dan voel ik me heel even verleid, op basis van ervaringen in het verleden. Als je dan op zoek gaat naar een code dan weet je weer genoeg: “ZUCHT, LAAT MAAR!”.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond