Duitse displaymarkt: veertig procent is video
Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat...
Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat...
Adverteerders gaven in Duitsland voor 5,1 miljard euro uit aan online display-reclame in 2021. Dat is een aanzienlijke groei, voornamelijk veroorzaakt door budgetverschuiving vanwege corona.
De invoering van de nieuwe privacywetten afgelopen voorjaar hebben hooguit een tijdelijk dempend effect op de online reclame-omzetten.
Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.
Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het...
De mediabestedingen op mobiel (display) groeien fors, maar zijn vooralsnog een druppel op een gloeiende plaat: 1 procent van de online budgetten.
Een Duits onderzoek laat zien dat in 2011 bijna de helft meer bedrijven mobiele reclame hebben uitgeprobeerd. Ze zijn bovendien tien procent meer campagnes gaan doen dan daarvoor.
Full service internetbureaus in Duitsland draaiden in 2011 een gezamenlijke omzet van 886 miljoen euro. De grootste bureaus zagen dat getal vorig jaar met gemiddeld zeker vijftien procent toenemen.
Een proef van een Duitse marketingorganisatie laat zien welke merkbouwende effecten reclame op mobiele telefoons en tablets heeft.
Vrijwel alle bedrijven in de Duitse online sector verwachten dit jaar te groeien. Driekwart van hen verwacht daarom ook meer nieuw personeel te moeten aannemen.