Deel dit artikel
-

Consumentenbond vraagt ACM om maatregelen tegen Online.nl

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen tegen internetaanbieder Online.nl.

Al sinds eind 2014 komen er op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, tientallen klachten per week binnen over Online.nl vanwege het niet leveren van televisie- of internetdiensten. In 2015 was de aanbieder ‘koploper’ in het aantal klachten op Klachtenkompas.nl.

De Consumentenbond heeft de provider diverse keren aangesproken op de slechte dienstverlening en daarbij ook een groot spandoek voor de Haagse vestiging opgehangen. Dat heeft weinig geholpen.

Precies een jaar geleden beloofde Online.nl klachten beter op te lossen. Online heeft het aantal medewerkers van zijn klantenservice uitgebreid en stuurde nieuwe klanten een uitleg over de factuur.

Deel dit bericht

6 Reacties

Rick Grouw

Raar, wij hebben ook Online TV en internet, werkt prima, nooit problemen mee

Alexander

Ik gebruik ook al twee jaar Online internet & interactieve Televisie en heb er nooit problemen mee gehad.

LexWillem

Al 6 jaar geleden m’n contract beeindigd wegens het ingebreke blijven om een werkende verbinding op te leveren na 7 weken. Wel gewoon leuk de facturen blijven sturen uiteraard want in hun systeem stond dat alles gewoon werkte.

Een andere internet provider had de internetverbinding 2 dagen later netjes werkend zonder ook maar 1 monteur langs te hoeven sturen.

Hans

Ben tot afgelopen oktober 10 jaar klant geweest voor internet en telefonie. Het was toen Wanadoo, werd later Orange en nu al enkele jaren Online. In beginjaren regelmatig uitval telefonie, maar ja het was toen nog nieuw.. Vanwege kantoor aanhuis en uitbreidingen (bij KPN) daarvoor is er een dubbele abonnenment situatie ontstaan die afgelopen oktober is aangepast door alles naar KPN te verhuizen in één abonnenment. Bij overleg met Online is toen afgesproken dat ik tegen een vergoeding mijn oude emailadres zouden continueren dit was bij hen mogelijk zo werd mij verteld na intern navraag gedaan te hebben. Alles zou blijven zoals het al 10 jaar was. Half januari van dit jaar viel het op dat er geen mail meer van mijn hoofd-emailadres binnen kwam en daarover Online gebeld. Ze zouden het uitzoeken want de helpdesk kon niet ‘zien’ hoe het met emailadressen gesteld was. Teruggebeld en toen werd me gemeld dat sinds 1 januari mijn emailadres was verwijderd en de hele historie ook van alle jaren. Ze hebben niet de moeite genomen om mij dit vantevoren te melden (dan had ik nog alles, of een deel, kunnen binnenhalen via Webmail en kunnen opslaan. En er hadden belangrijke mails (facturen, officiële stukken etc.) bij kunnen zitten. Heb hierover ook contact gehad met de Consumentenbond. Zo zie je maar wat de mentaliteit van Online is, ze laten je gewoon barsten, ondanks de vele jaren klant geweest te zijn. Dat is hen blijkbaar niets waard (zou later misschien wel terug willen als nieuwe abonnenment niet bevalt, nu natuurlijk nooit meer) Als de verdienste voor hen grotendeels verdwijnt besta je ineens niet meer.
Ben van mening dat opslag van mail en het intensieve gebruik en belang ervan vandaag de dag bij de providers wettelijk geregeld zou moeten worden zodat opslag ervan niet zomaar gewist kan worden zonder medeweten van de ‘eigenaar’. Vraag me dan ook af wie eigenlijk de wettige eigenaar van je eigen mail is.

Ron

Als je al die klachten leest op het internet (http://www.klachtenkompas.nl/onlinenl) kassa etc.. en de reactie we breiden de klantenservice uit een oplossing die niet de oorzaak aanpakt. Online is onderdeel van M7, waar ook CanaalDigitaal toe behoort. Deze satelliet provider is natuurlijk een halve monopolist geweest in de buitengebieden (keuze tussen schotel of digitenne) Met online te dachten ze zich makkelijk in te kopen op de 3P markt. Wat er ontbreekt is visie en de wil om zaken goed aan te pakken voor de consument. Die “wil” om kwaliteit te leveren en door te voeren in alle bedrijfsprocessen ontbreekt. Klanten pikken dit niet en terecht. Koploper in klachten blijf je als je niet de oorzaak aanpakt

Bjorn

All Dutch internet companies have the same shitty mentality.
No respect for the customer, rude and arrogant attitude and they will absolutely not make anything up to you, specially if you ask them to pay you few euro cents back even if they were never delivering all the milk you were already paying for . KPN is horror and now Ziggo is fighting for the throne after changing my modem and kept me already without internet for 3 days and have now promised to keep me there for 2 days more at least.
This is just Dutch mentality and will not be cured.
Dutch people have very shitty customer attitude and have no respect to the people which are, yes paying their salary. No you thought wrong because you are thinking like dutch. The customer is paying you your salary not your employer. He is just the middle man.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond