Deel dit artikel
-

Distimo koppelt met Omniture voor mobile analytics

Merken en andere grote bedrijven kunnen analyticsdata over hun mobiele apps gaan integreren in hun reguliere webanalytics. Het Utrechtse app analytics-bedrijf Distimo opent zijn API richting enterpriseklanten, van wie Adobe de eerste is.

Adobe is de eerste klant van Distimo die appstoredata gaat integreren in zijn Analytics-dienst, voorheen bekend als Omniture. Gebruikers van het systeem krijgen zo niet alleen zicht op aantallen downloads over de verschillende app stores, maar ook de mate en intensiteit van gebruiken en gegenereerde geldstromen vanuit de applicaties.

Distimo-directeur Vincent Hoogsteder: “Merken willen het gevoel krijgen van hoe ze het op de markt doen. Cijfers over downloads en gebruik van hun mobiele apps worden daarom steeds belangrijker.” Adobe is de eerste data- en analyticspartner maar er volgen er meer, aldus de ondernemer.

“We willen de datapijplijn zijn voor het meten van appvolumes. Het maakt niet uit of dat via ons dashboard gebeurt of dat bedrijven dat via hun eigen systemen en dashboards doen met behulp onze API.”

Door appstore-analytics te versmelten met algemene web en mobile analytics ontstaat bij het uitgevende bedrijf een meer holistische blik op zijn eigen bewegingen en die van de markt. Distimo laat bedrijven gratis hun eigen appdata bekijken. Ze moeten betalen wanneer ze die gegevens willen benchmarken met die van concurrenten.

Foto: Robin Wauters (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond