Deel dit artikel
-

Gap exclusief bij Zalando

Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.

De exclusiviteit geldt in heel Europa op Engeland na en schiet Gap met een katapult het Europese internet op. Het bedrijf profiteert van het miljoenenpubliek dat Zalando iedere maand bedient via vast en mobiel internet. Daarnaast hoeft Gap niet in zelf fors te investeren in het bouwen van een lokale infrastructuur.

Ook Nederlandse klanten kunnen vanaf nu bij de winkel terecht om voor mannen, vrouwen, kinderen en baby’s kleding te kopen.

Als het aan Zalando ligt, is Gap niet het laatste grote merk dat zijn platform gebruikt om in een keer pan-Europees te kunnen lanceren. Het bedrijf wil zich meer en meer als platform profileren, niet louter als winkel. Derde partijen, zowel merken als ontwikkelaars, moeten op termijn vrij eenvoudig een eigen business kunnen opbouwen op Zalando’s infrastructuur.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond