Deel dit artikel
-

Investeerder Axel Springer zoekt concurrentie Blendle

Het lijkt erop dat Axel Springer de confrontatie zoekt met Blendle, het bedrijf waar de Duitsers vorig jaar nog een miljoen in investeerden. De uitgever begint een grote reclamecampagne rondom zijn iKiosk.

Deze week ging in Duitsland een nationale reclamecampagne van start rondom iKiosk. Dat is een dienst waarmee consumenten honderden kranten en tijdschriften kunnen lezen van 130 uitgevers in zes talen.

‘De nieuwe persvrijheid’, zoals de slogan van de digitale kiosk luidt, laat lezers via het web, tablet en mobiele telefoon kranten en tijdschriften kopen. Het verschil met een dienst als Blendle is dat consumenten enkel de hele krant of het hele tijdschrift kunnen kopen, geen losse artikelen. Ook is het niet mogelijk om bijvoorbeeld geld terug te vragen als een titel niet beviel.

iKiosk bestaat al sinds 2011, maar werd nooit echt een succes. Axel Springer heeft de dienst een nieuw, frisser uiterlijk gegeven en probeert met de nieuwe campagne alsnog lezers lekker te maken.

In het najaar van 2014 investeerde Axel Springer met de New York Times drie miljoen euro in Blendle om de internationale expansie te helpen financieren. Het eerste land waar de Nederlandse startup naar uitbreidde, begin deze maand, was Duitsland.

360b / Shutterstock.com

Deel dit bericht

1 Reactie

Nick

Lekkere zakenpartner heb je dan…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond