Deel dit artikel
-

Meer KPN klanten hebben vast-mobiel bundel

KPN profiteert steeds meer van het toenemende aantal klanten met een vast-mobiele bundel: 40 procent van de mobiele abonnees en 35 procent van breedbandklanten heeft een dergelijk abonnement. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers.

Toch is het algehele plaatje ietwat somber. De geschoonde omzet daalde gemeten over een jaar met 3 procent in het derde kwartaal naar 1,7 miljard euro. Het positieve effect van klantgroei en prijsaanpassingen in de Consumentenmarkt werd tenietgedaan door de daling van traditionele telecomdiensten in de Zakelijke Markt en lagere omzet uit wholesale spraakdiensten.

EBITDA (geschoond) steeg met 3,4 procent naar 662 miljoen euro. Onder de streep bleef 45 miljoen euro winst over.

capture

In het derde kwartaal steeg het aantal breedbandklanten met 6000 en kwamen er per saldo 22.000 nieuwe interactieve TV-klanten bij. Het aantal mobiele abonnees groeide met 36.000.

De zakelijke markt verandert door een veranderende vraag. De vraag naar multi play en IT-diensten groeit, maar dit is nog niet voldoende om de daling in traditionele telecomdiensten te ondervangen, aldus KPN.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Niet zo raar dat zakelijk daalt. Daar wordt kritisch naar prijs/product gekeken, als thuisgebruiker doen we dat nog niet. Ze doen net alsof ze 4-in-1 verkopen, maar alles is IP verkeer. Het wordt weer interessant om met een VVE een “CAI” gebeuren op te tuigen. 1 zakelijke 500/500mbit aansluiting met de hele VVE, en dan ben je voor 10€/maand klaar.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond