Deel dit artikel
-

Mediabookers met radiolabel, later ook Online

Selfservice media-inkoopplatform Mediabookers start een nieuw label dat zich puur richt op radioreclame, van productie tot inkoop. Op termijn worden daar ook internetradio en streamingdiensten aan toegevoegd.

General manager Jimmy van Dok over Radiobookers.nl: “Er is veel interesse in radioreclame, maar zeker de kleinere bedrijven hebben geen idee hoe je dat aanpakt. Sommigen denken dat je zelfs per spot kunt boeken.”

Daarom is de radiodienst in het leven geroepen. Adverteerders kopen er een totaalpakket voor radio. “Vastgestelde zenderpakketten, doelgroeppakketten of regionaal. Die neem je per twee weken af. Daar zit ook de productie van de radiospot zelf bij.”

De markt voor radioreclame is rond 180 miljoen euro groot. Een klein deel daarvan, hooguit enkele miljoenen euro’s, wordt besteed aan reclame op internetzenders, themazenders of muziekstreamers. Gezien de targetingmogelijkheden die online biedt, begint adverteerders te experimenteren met programmatic spots inkopen.

Van Dok: “We werken nu met de bekende landelijke zenders, maar op termijn zeker ook met diensten als Spotify.”

Radiosaleshuis OMS is bezig een programmatic exchange voor radiocommercials te bouwen. The Media Exchange heeft er al een sinds een paar jaar.

Mediabookers is onderdeel van Abovo Media.

Foto: Howe Kee Wong (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond