Deel dit artikel
-

Tom Triscari nieuwe CEO van YD

Tom Triscari volgt Mendel Senf op als algemeen directeur van reclametechnologiebedrijf YD uit Amsterdam. De nieuwe topman moet de Nederlandse automated trading-diensten onder meer in Amerika op de kaart gaan zetten.

Senf maakte gisteren aan het einde van de middag zijn opvolging bekend. De medeoprichter van YD krijgt binnen de organisatie een nieuwe functie: chief revenue officer.

Triscari werkte rond de eeuwwisseling bij technologie- en adviesbedrijven in Amerika. Daar leerde hij de wereld van internetbedrijven, maar ook die van kabelbedrijven en tv-netwerken kennen. In de afgelopen jaren werkte hij in Europa. Eerst voor Yahoo op een pan-Europese functie in Spanje, daarna voor Criteo in Londen.

De nieuwe directeur heeft met drie compagnons in de vorm van Platinum Capital een klein investeringsbedrijf. De activiteiten daarmee staan helemaal los van zijn nieuwe werkgever.

Senf: “Niels Baarsma en ik zijn er in onze plannen altijd van uitgegaan om een externe CEO aan te trekken zodra het bedrijf klaar zou zijn om Amerika te betrekken.” Hij verwacht dat Triscari in de komende periode een aantal mensen uit zijn netwerk zal aanstellen in de VS en de nog te betreden markten in Europa.

YD heeft meer dan zestig medewerkers en bedient de markt vanuit vijf kantoren. Tot op heden waren dat overwegend Europese markten, maar met de komst van Triscari moet Amerika ook goed ontgonnen worden.

Afgelopen zomer rondde YD zijn eerste financieringsronde af en haalde daarmee 4,6 miljoen euro op bij Partech Ventures en Active Venture Partners.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond